Α΄Γυμνασίου. Νεοελληνική Γλώσσα: Παραγωγή γραπού λόγου.Αφηγήσεις.
Εσπερινό Γυμνάσιο Γρεβενών.
Τάξη Α.
Μάθημα : Νεοελληνική Γλώσσα.
Διδάσκουσα: Κοθρά Γεωργία, φιλόλογος.
Ασύγχρονη διδασκαλία. 21 Μαρτίου 2020.
Ενότητα 3η.
Εργασία. Δραστηριότητες παραγωγής γραπτού
λόγου.
Αφηγήσεις.
Τίτλος: « Η φύση που
αγαπώ»
1.
Εισέλθετε στα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία.
Από το υλικό ανά τάξη επιλέξτε την τάξη A και τα
διαδραστικά βιβλία μαθητή εμπλουτισμένα με HTML. Από αυτά
ανοίξτε το βιβλίο της Νεοελληνικής
Γλώσσας Α΄ Γυμνασίου- Βιβλίο μαθητή
(εμπλουτισμένο).
2.
Στην πάνω
δεξιά μπάρα των Περιεχόμενα –Πρόλογος του βιβλίου αυτού σύρατε το εκεί βελάκι της
πλοήγησής τους έως την ενότητα 3 ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ. Επιλέξτε πρώτα
και ανοίξτε τα Α. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ και διαβάστε τα κείμενα1, 2 «Ας γνωρίσουμε τη Σαλαμίνα» περ. «Γεωτρόπιο» και «
Ιστορία μιας φώκιας» του Ζεράρ ντε Νερβάλ. Ακολούθως,( με την μπάρα πάντα
πλοήγησης επάνω δεξιά) επιλέξτε και ανοίξτε το Γ. Αφήγηση. Μελετήστε προς επανάληψη τα στοιχεία εντός του πλαισίου «
Οι πρώτες μου γνώσεις για την αφήγηση», ως προς τη δομή
και τα γνωρίσματα μιας καλής αφήγησης. Ενδιαφέροντα αφηγηματικά κείμενα είναι
και τα κείμενα 7 και 8 που ακολουθούν, Λούις
Σεπούβελδα « Ο κόσμος του τέλους του κόσμου» και Ομήρου
Οδύσσεια ε, στ. 313-326, μτφρ. Δ. Μαρωνίτη.
Εάν δεν είναι δυνατή η προσέγγισή σας στο ψηφιακό βιβλίο,
όλα τα παραπάνω υπάρχουν και στο σχολικό
σας βιβλίο σελίδες 41, 47, 49, 50.
3.
Μετά την
παραπάνω μελέτη σας να γράψετε δύο
δικά σας αφηγηματικά κείμενα, επιλεκτικά,
με βάση τα τρία θέματα παραγωγής γραπτού λόγου που σας δίνονται:
α) Αφηγηθείτε στους συμμαθητές σας ένα περιστατικό που σας
συνέβη σε μία εκδρομή σας στη φύση και που σας έχει εντυπωσιάσει. Προσέξτε τη
δομή της αφήγησης , όπως και τις συνδετικές λέξεις ή φράσεις που θα
χρησιμοποιήσετε.
β) Σας δίνεται η αρχή μιας ιστορίας:
« Το πλοίο ξεκίνησε, αν και ο καιρός ήταν πολύ
κακός. Από την πρώτη στιγμή άρχισα να φοβάμαι. Κοιτούσα γύρω μου….». Συνεχίστε την ιστορία περιγράφοντας ένα φανταστικό
επεισόδιο σε φουρτουνιασμένη θάλασσα.
γ) Σας δίνεται η αρχή
μιας ιστορίας:
«Παίρνοντας το δισάκι μου στον ώμο, διάβαινα
τα περιβόλια με τις λεμονιές. Ο τόπος μοσχοβόλαγε ρίγανη και λεμονανθούς.
Ζητούσα να φτάσω στο περιβόλι του παππού μου που με περίμενε για να του πάω το
μεσημεριανό του. Ξαφνικά…» Συνεχίστε την ιστορία περιγράφοντας ένα
φανταστικό επεισόδιο στο περιβόλι με τις λεμονιές.
4.
Τα αφηγηματικά
σας κείμενα να τα γράψετε σε ένα αρχείο word και να τα
αναρτήσετε στην εκπαιδευτική μας πλατφόρμα. Και εάν αυτό δεν καταστεί δυνατό, να
τα γράψετε χειρόγραφα στο τετράδιό σας (θα βρούμε τρόπο να τα κάνουμε αρχείο
ώστε να τα ανεβάσουμε στην πλατφόρμα της ψηφιακής μας τάξης!)
Περιβόλι |